شرکت تسلا چقدر بیت کوین دارد و سیاست مالی ایلان ماسک در تسلا چیست

تسلا پس از فروش بیت کوین، سود 300 میلیون دلاری را از دست داد
شرکت خودروسازی ایلان ماسک تا به امروز 70 درصد از سبد بیت کوین خود را منحل کرده است، اما در کنار گذاشتن دارایی های باقی مانده احتیاط نشان می دهد.

 


تسلا پس از تجزیه و تحلیل بازار فروش بیت کوین، سود 300 میلیون دلاری را از دست داد
تسلا از "هدل" به عنوان فروش اولیه بیت کوین خودداری کرده است
 

قیمت فعلی بیت کوین هنگام نگارش مقاله
41717 دلار

 

استراتژی سرمایه گذاری بیت کوین تسلا تاکنون
هجوم اولیه تسلا به بیت کوین در فوریه 2021 با سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری آغاز شد. در آن زمان قیمت بیت کوین حدود 36000 دلار بود.

از زمان اولین موجودی BTC گزارش شده در 8 فوریه 202، قیمت سهام تسلا تقریباً 40 درصد در برابر بیت کوین کاهش یافته است، به ویژه:

TSLA در مقابل BTC: -40.1٪
بیت کوین در برابر دلار: +7.39٪
TSLA در مقابل USD: -35.7٪

نمودار قیمت هفتگی BTC/USD فوت خرید و فروش بیت کوین تسلا. منبع: TradingView
با این حال، در یک چرخش شگفت‌انگیز، تسلا حدود 10 درصد از دارایی‌های خود را در مارس 2021 فروخت. سپس در سه ماهه دوم سال 2022، این شرکت تقریباً 75 درصد از ذخایر بیت‌کوین خود را فروخت. همانطور که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اشاره کرد، این فروش ها قصد داشتند نقدینگی بیت کوین را نشان دهند و ترازنامه تسلا را در دوره های مالی نامشخص تقویت کنند.

اگر تسلا کل سرمایه گذاری بیت کوین خود را حفظ می کرد، با در نظر گرفتن ارزش فعلی بیت کوین تقریباً 41500 دلار، این شرکت می توانست سود فرضی بیش از 300 میلیون دلار داشته باشد.

با این وجود، ذخایر بیت‌کوین باقی‌مانده این شرکت، که حدود 9720 بیت‌کوین تخمین زده می‌شود، در سه ماهه اخیر ثابت مانده است، که نشان‌دهنده رویکرد محافظه‌کارانه‌تر در سالی است که معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند سالی صعودی برای بیت‌کوین باشد.

تسلا هنوز 9720 #بیت کوین به ارزش 385 میلیون دلار در اختیار دارد و در سه ماهه چهارم سال 2023 به کسی نفروخته است. pic.twitter.com/lFFBy6v9I4

تسلا ممکن است بیت کوین باقی مانده را نفروشد
جالب اینجاست که فروش بیت کوین قبلی تسلا در سه ماهه ظاهر شد و جریان های نقد آزاد ضعیف تری را گزارش کرد. این پول نقدی است که یک شرکت پس از خرج کردن پول مورد نیاز برای حفظ یا توسعه عملیات تجاری خود تولید می کند.

به عنوان مثال، در سه ماهه اول سال 2021، فروش بیت کوین تسلا به ارزش 272 میلیون دلار، 93 درصد از جریان های نقدی آزاد شرکت را در آن دوره تشکیل می داد.


عملکرد جریان های نقدی رایگان تسلا بر اساس سه ماهه. منبع: Statista
به طور مشابه، در سه ماهه دوم 2022، کاهش 73 درصدی جریان نقدی آزاد تسلا با فروش بیت کوین آن همزمان شد.

مطالب مرتبط: X حساب پرداخت اختصاصی راه‌اندازی می‌کند، جامعه ارزهای دیجیتال گمانه‌زنی می‌کند

به عبارت ساده، ماسک برای تقویت مالی در دوره‌های نقدی فشرده‌تر تسلا به بیت کوین متکی بود. با این حال، با توجه به افزایش جریان های نقدی رایگان تسلا در طول سال 2023، او ممکن است نیازی به استفاده از همان استراتژی نداشته باشد.

به عنوان مثال، در سه ماهه چهارم سال 2023، جریان نقدی آزاد تسلا در سه ماهه چهارم 2.1 میلیارد دلار بود که در مجموع به 4.4 میلیارد دلار در سال کمک کرد.

$TSLA تسلا Q4 FY23:

• درآمد +3% سالی/سال به 25.2 میلیارد دلار (0.6 میلیارد دلار از دست دادن).
• حاشیه ناخالص 18٪ (-6pp Y/Y).
• حاشیه عملیاتی 8٪ (-8pp Y/Y).
• Capex + 24% Y/Y به $2.3B.
• جریان نقدی رایگان +45% سالی/سالی تا 2.0 میلیارد دلار.
• غیر GAAP EPS 0.71 دلار (0.03 دلار از دست دادن).
• تحویل +20% Y/Y تا 485K.
• FY24: حجم… pic.twitter.com/pnOzZkCAde

بسیاری از تحلیلگران افزایش ارزش بیت کوین را در سال 2024 پیش بینی کردند و خوش بینی خود را به تایید بالقوه ETF بیت کوین در ایالات متحده و تأثیر پیش بینی شده رویداد نصف شدن بیت کوین به عنوان محرک های اصلی پیش بینی های خود نسبت می دهند.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

اشتراک گذاری:

تگ ها:

آی پولکس | بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال | صرافی آنلاین