ضعف قیمت بیت کوین ناشی از نگرانی های کلان اقتصادی است

قیمت بیت کوین ( BTC ) برای اولین بار در بیش از 50 روز در 23 ژانویه زیر 39000 دلار معامله شد. حرکت نزولی در 11 ژانویه آغاز شد، همزمان با تصویب کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ETF بیت کوین. اصلاح 17.5 درصدی در 12 روز منتهی به 23 ژانویه باعث انحلال کل 385 میلیون دلار در قراردادهای آتی بلند مدت (خرید) BTC شد.

اقتصاد ایالات متحده اکنون نسبت به بیت کوین از بازار سهام حمایت می کند

از منظر اقتصاد کلان، سال 2024 نشانگر بازگشتی در شاخص DXY است که قدرت دلار آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای خارجی از جمله یورو، پوند انگلیس و ین ژاپن اندازه گیری می کند. پس از معامله در 100.80 در 28 دسامبر 2023 - پایین ترین سطح آن در بیش از 5 ماه گذشته - دلار آمریکا شتاب گرفت و شاخص در حال حاضر نزدیک به 103.75 است. این حرکت نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بر این باورند که علی‌رغم مشکلات مالی، شانس همچنان به نفع ارز ایالات متحده است - حداقل در شرایط نسبی.

شاخص قیمت بیت کوین/دلار آمریکا (راست) در مقابل شاخص DXY (چپ). منبع: TradingView

اکنون تحلیلگران و اقتصاددانان برای استراتژی موفق فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) برای مهار تورم بدون ایجاد انقباض اقتصادی، شانس بیشتری را قیمت گذاری می کنند. انتظارات 1 ساله برای ایالات متحده در ژانویه 2024 به 2.43% کاهش یافت که از 3.09% در دسامبر 2023 کاهش یافت. در همین حال، به نظر می رسد که رکود اقتصادی خارج از رادار باشد زیرا هیئت کنفرانس "پیش بینی اقتصادی" انتظار یک نتیجه رشد 1.7% را دارد. تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه اول، به دنبال آن رشد 2.4 درصدی در سه ماهه دوم.

طبق ابزار FedWatch از گروه CME، احتمال کاهش نرخ بهره در ماه مارس از 81 درصد در هفته قبل به 47 درصد کاهش یافت. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران اکنون تنها 5 کاهش نرخ را در طول سال 2024 پیش‌بینی می‌کنند، برخلاف پیش‌بینی قبلی که 6 مورد بود. جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک و رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، اعلام کردند که برای کاهش نرخ‌های بهره عجله ندارند، حتی اگر کاهشی وجود نداشته باشد. طبق گزارش CNBC ، افزایش بیشتر در دست بحث است .

می توان استدلال کرد که شاخص S&P 500 در حال حاضر نزدیک به بالاترین حد خود است. بنابراین، عوامل خارجی مؤثر بر دارایی‌های ریسک‌پذیر نیز باید برای بیت‌کوین مفید باشند. با این حال، محرک‌های بازار سهام کاملاً با کالاها، از جمله ارزهای دیجیتال متفاوت است. برای شروع، 500 شرکت بزرگ فهرست شده در ایالات متحده، مجموعاً 2.6 تریلیون دلار موقعیت نقدی انباشته می کنند ، علاوه بر این که برخی از آنها سود سهام ایجاد می کنند، بنابراین به نوعی، این بخش به عنوان یک پناهگاه امن در صورت رکود خفیف عمل می کند.

قیمت بیت کوین منعکس کننده جریان خروجی ETF و افزایش فشار نظارتی است

جدا از اینکه بیت کوین به عنوان یک دارایی ریسک پذیر تلقی می شود، به تنهایی با مشکلاتی از جمله خروج خالص خالص صندوق قابل معامله در بورس (ETF) از 17 ژانویه مواجه بوده است.

اولین به‌روزرسانی برای 1/22 #Bitcoin   ETF Holdings $GBTC هنوز گزارش نشده است. هایلایت بنفش نشان می دهد که این تخمین من بر اساس جریان های گزارش شده است $IBIT $FBTC $ARKB $BITB $BRRR $BTCO $HODL $ EZBC $BTCW $DEFI $GBTC pic.twitter.com/JyBiSJq5LR

— CC15Capital (@Capital15C) 23 ژانویه 2024

در پستی در شبکه اجتماعی X، کاربر Capital15C گزارش داد که تعداد کل بیت‌کوین در اختیار ETFهای فهرست شده ایالات متحده در 22 ژانویه به 645054 کاهش یافته است. در حالی که خروج 183 میلیون دلاری در 3 روز کاری ممکن است به صورت مطلق کوچک به نظر برسد، اما با سرمایه‌گذاران تناقض دارد. انتظارات پس از راه اندازی ETF نقطه ای.

موارد مرتبط: آدرس‌های زنجیره‌ای ETF بیت‌کوین را که توسط Arkham یافت شده است

به نظر می رسد یکی دیگر از منابع نگرانی سرمایه گذاران بیت کوین، املاک ورشکستگی صرافی منحل شده Mt. Gox باشد که انتظار می رود حدود 142000 بیت کوین را باز کند . برخی از پرداخت‌های اولیه در دسامبر 2023 انجام شد، اما انتظار می‌رود که متولی تا اکتبر 2024 به طلبکاران پرداخت کند. در نهایت، نباید فشار نظارتی منفی را کنار گذاشت، به‌ویژه در ایالات متحده، که ممکن است اهمیت مستقیمی برای بیت‌کوین نداشته باشد اما به طور بالقوه بر استیبل کوین‌ها تأثیر می‌گذارد. و مبادلات.

در پست 21 ژانویه، سناتور آمریکایی الیزابت وارن به گزارشی اشاره کرد که مدعی بود "کشورهای سرکش از رمزنگاری برای دور زدن تحریم ها و تضعیف امنیت ملی ما استفاده می کنند." در حالی که جامعه ارزهای دیجیتال عجله کرد تا توضیح دهد که «فیات ارز ترجیحی برای جرایم مالی است»، که اتفاقاً درست است، اما از پیامدهای منفی بالقوه اقدامات نظارتی و تأثیر بعدی آن بر قیمت‌های کوتاه‌مدت نمی‌کاهد.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند

اشتراک گذاری:

تگ ها:

آی پولکس | بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال | صرافی آنلاین